Themabrief:
Maandag 14 januari: Week 2: vogeltjes in de winter
Beste ouders
Deze week werken we verder rond de vogeltjes.
Wat zijn onze opdrachten deze week:
creatieve activiteit: vogelkooi maken: we versieren de reep met een ab-patroon. We knippen lange stroken. We kleven ze op het bolletje op de strook. We hangen ons gekleurd vogeltje in het midden.
denkactiviteit: panorama-spel: we leggen de kaartjes volgens een bepaalde volgorde: van dun naar dik - van klein naar groot - van leeg naar vol. Een spelbord bevat 4 rijtjes van 4 kaartjes.
manipulatiehoek:
1:plasticine: we maken een vogeltje met de plasticine. We maken een grote en kleine bol. Met een stokje maken we 2 ogen. We stoppen pluimen in ons vogeltje.
2 zaadjes in appeltjes stoppen in poppenhoek. We zorgen ervoor dat de appel volledig met zaadjes zit. We hangen daarna de appeltjes buiten voor de vogeltjes in de winter
Deze week werken we verder rond de vogeltjes.
Wat zijn onze opdrachten deze week:
creatieve activiteit: vogelkooi maken: we versieren de reep met een ab-patroon. We knippen lange stroken. We kleven ze op het bolletje op de strook. We hangen ons gekleurd vogeltje in het midden.
denkactiviteit: panorama-spel: we leggen de kaartjes volgens een bepaalde volgorde: van dun naar dik - van klein naar groot - van leeg naar vol. Een spelbord bevat 4 rijtjes van 4 kaartjes.
manipulatiehoek:
1:plasticine: we maken een vogeltje met de plasticine. We maken een grote en kleine bol. Met een stokje maken we 2 ogen. We stoppen pluimen in ons vogeltje.
2 zaadjes in appeltjes stoppen in poppenhoek. We zorgen ervoor dat de appel volledig met zaadjes zit. We hangen daarna de appeltjes buiten voor de vogeltjes in de winter
taalactiviteit:1: rijmwoorden: we knippen de woordjes uit. We kleven de rijmwoorden naast elkaar. We zeggen de rijmwoorden luidop.
poppenhoek: tekenen van vogeltjes met raamstiften op de spiegel/ramen van de poppenhoek. Daarna wassen we de ramen.
2: boekenhoek: we luisteren samen naar een verhaaltje op cd. We weten wanneer we een bladzijden moeten omdraaien. We luisteren tot het einde van het verhaal. We vertellen daarna waarover het verhaaltje ging.
bouwhoek: we sorteren de blokken in de blokkenhoek. We werken samen.
Vele groetjes, juf Caroline
Geen opmerkingen:
Een reactie posten