Thema: mijn lichaam: van hoofd tot teen!
14/10 Beste ouder(s)
Nieuw thema vanaf 15 oktober : mijn lichaam: van hoofd tot teen!
Wat zijn onze opdrachtjes:
Creatieve activiteit: met verf over het silhouet van een kindje gaan. We tekenen de ontbrekende lichaamsdelen erbij: ogen, neus, mond, oren, haar, vingertjes. We gebruiken verschillende kleurtjes.
Manipulatiehoek:
1: waterbak: we vangen met de pollepel ballen in het water. We gebruiken maar 1 hand. We leggen de ballen met dezelfde kleur bij elkaar.
2: tandjes knippen: de knippen kleine witte snippers. We kleven de snippers rond de mond het kindje.
We kleven de tandjes bovenaan, onderaan. We doseren de lijm
Nieuw thema vanaf 15 oktober : mijn lichaam: van hoofd tot teen!
Wat zijn onze opdrachtjes:
Creatieve activiteit: met verf over het silhouet van een kindje gaan. We tekenen de ontbrekende lichaamsdelen erbij: ogen, neus, mond, oren, haar, vingertjes. We gebruiken verschillende kleurtjes.
Manipulatiehoek:
1: waterbak: we vangen met de pollepel ballen in het water. We gebruiken maar 1 hand. We leggen de ballen met dezelfde kleur bij elkaar.
2: tandjes knippen: de knippen kleine witte snippers. We kleven de snippers rond de mond het kindje.
We kleven de tandjes bovenaan, onderaan. We doseren de lijm
3: kindje tekenen op groot karton. We letten op de verschillende lichaamsdelen. We stempelen een mooie kader rond het kindje.
Taalhoekje: boekenhoek: we kijken in de nieuwe themaboekjes van de bib. We vertellen welk boekje we gelezen hebben en wat erin staat.
Denkhoekje: colorama: we leggen dezelfde figuurtjes op elkaar. We letten op hele kleine details en verschillen.
Taalhoekje: boekenhoek: we kijken in de nieuwe themaboekjes van de bib. We vertellen welk boekje we gelezen hebben en wat erin staat.
Denkhoekje: colorama: we leggen dezelfde figuurtjes op elkaar. We letten op hele kleine details en verschillen.
Poppenhoek: we hangen dezelfde sokken naast elkaar op. We gebruiken voor dezelfde kousen dezelfde wasknijpers.
Blokkenhoek: we tekenen een kindje op groot karton. We leggen blokken op het kindje. We rijden met de auto's rond het kindje.
We hebben er al veel zin.
Tot morgen iedereen.
Vele groetjes,
juf Caroline
Tot morgen iedereen.
Vele groetjes,
juf Caroline
Geen opmerkingen:
Een reactie posten