Themabrief:
Maandag 15 januari: Week 2: vogeltjes in de winter
Beste ouders
Deze week werken we verder rond de vogeltjes.
Wat zijn onze opdrachten deze week:
creatieve activiteit: het hoofd en de vleugels van de vogel op groot karton inschilderen met verschillende kleurtjes verf! We doseren de verf.
denkactiviteit: panorama-spel: we leggen de kaartjes volgens een bepaalde volgorde: van dun naar dik - van klein naar groot - van leeg naar vol. Een spelbord bevat 4 rijtjes van 4 kaartjes.
manipulatiehoek: 1: balletjes spel: we sorteren de balletjes naar kleur: oranje - blauw - rood - geel - groen- de balletjes worden in de buizen gestopt adh van een pincet. We gebruiken onze handen niet.
2:plasticine: we maken een vogeltje met de plasticine. We maken een grote en kleine bol. Met een stokje maken we 2 ogen. We stoppen pluimen in ons vogeltje.
3: zaadjes in appeltjes stoppen in poppenhoek. We zorgen ervoor dat de appel volledig met zaadjes zit. We hangen daarna de appeltjes buiten voor de vogeltjes in de winter
Deze week werken we verder rond de vogeltjes.
Wat zijn onze opdrachten deze week:
creatieve activiteit: het hoofd en de vleugels van de vogel op groot karton inschilderen met verschillende kleurtjes verf! We doseren de verf.
denkactiviteit: panorama-spel: we leggen de kaartjes volgens een bepaalde volgorde: van dun naar dik - van klein naar groot - van leeg naar vol. Een spelbord bevat 4 rijtjes van 4 kaartjes.
manipulatiehoek: 1: balletjes spel: we sorteren de balletjes naar kleur: oranje - blauw - rood - geel - groen- de balletjes worden in de buizen gestopt adh van een pincet. We gebruiken onze handen niet.
2:plasticine: we maken een vogeltje met de plasticine. We maken een grote en kleine bol. Met een stokje maken we 2 ogen. We stoppen pluimen in ons vogeltje.
3: zaadjes in appeltjes stoppen in poppenhoek. We zorgen ervoor dat de appel volledig met zaadjes zit. We hangen daarna de appeltjes buiten voor de vogeltjes in de winter
4: zaadjesbak: we spelen in de zaadjesbak met onze handschoenen aan. We merken het verschil tussen spelen met de hanschoenen/geen handschoenen.
taalactiviteit: magnetenspel: wat is magnetisch en wat niet. We gaan met magneten op onderzoek uit in de klas.
bouwhoek: we sorteren de blokken in de blokkenhoek. We werken samen.
Vele groetjes, juf Caroline
taalactiviteit: magnetenspel: wat is magnetisch en wat niet. We gaan met magneten op onderzoek uit in de klas.
bouwhoek: we sorteren de blokken in de blokkenhoek. We werken samen.
Vele groetjes, juf Caroline
Geen opmerkingen:
Een reactie posten